Χωρίς την μεγάλη πρεμιέρα, αλλά με έξι νέες και ενδιαφέρουσες ταινίες, που σίγουρα θα καλύψουν όλα τα γούστα, ξεκινά και επίσημα η θερινή κινηματογραφική σεζόν. Στο σινεφιλικό μενού μπαίνουν και δυο υπέροχες επανεκδόσεις.

Άνετα, με τον τίτλο της ταινίας της εβδομάδας χρίζεται η νεα ταινία του Jason Reitman (Labor Day, Up in the Air), Tully, με μια εξαιρετικά ώριμη ερμηνευτικά Charlize Theron, ενω η Shailene Woodley παλεύει με τα κύματα στήν απίστευτη αλλά αληθινή ιστορία της Tami Oldham, με τον τίτλο Adrift.

Ο Ethan Hawke τα βρίσκει σκούρα στήν περιπέτεια αντίστροφης μέτρησης 24 Hours to Live, o Omar Sy πρωταγωνιστεί στήν γαλλική κωμωδία, ριμέικ της ταινίας του 1951 του Γκι Λεφράνκ, Ο Γιατρός Βλάπτει Σοβαρά την Υγεία (Knock), ο σκηνοθέτης του 13 Tzameti, Géla Babluani επιστρέφει με μια ταινία που αφηγείται την ιστορία μιας ληστείας σε μια ακατάπαυστη περιπέτεια με συνεχείς ανατροπές και ο Ferenc Török, μας διηγείται μια διαφορετική πτυχή του πολέμου που διεξάγεται εν καιρώ ειρήνης σε αυτήν την ασπρόμαυρη σαγηνευτική ταινία από την Ουγγαρία, με τον τίτλο, 1945.

Το “πακέτο” τούτης της εβδομάδας κλείνουν δυο κλασικές επανεκδόσεις: η αγαπημένη κωμωδία του Alexander Mackendrick, The Ladykillers, με “killer” cast, Alec Guinness, Peter Sellers και Herbert Lom με υποψηφιότητα για Οσκαρ Σεναρίου και έμπνευση για την ομώνυμη ταινία των αδελφών Coen το 2004 και το ατμοσφαιρικό φιλμ νουάρ του 1948 από τον Alfred L. Werker, με τον τίτλο He Walked by Night.

 

Ας δούμε όμως αναλυτικά τις νέες ταινίες της εβδομάδας:

 

Tully

Υπόθεση: Η Μάρλο, μια παντρεμένη γυναίκα με δυο παιδιά, είναι έγκυος στο τρίτο, και με μισή καρδιά δέχεται το καλοπροαίρετο δώρο του αδελφού της για «νυχτερινή νταντά», με την ελπίδα να ελαττώσει λίγο το στρες της καθημερινότητας της. Η “νυχτερινή νταντά” Tully έχει τη μορφή μιας όμορφης, ανεξάρτητης φοιτήτριας που θα τη βοηθήσει όχι μόνο να βρει περισσότερο χρόνο να ξεκουραστεί, αλλά και να αλλάξει εντελώς τη ζωή της με τον πιο απρόσμενο τρόπο.

Λίγα λόγια για την ταινία: Το δημιουργικό δίδυμο, Jason Reitman και Diablo Cody, που μας χάρισε το ξεχωριστό και οσκαρικό Juno επιστρέφει με μία κομμένη και ραμμένη στα μέτρα του ιστορία με πρωταγωνίστρια τη βραβευμένη με Όσκαρ, και ταλαιπωρημένη για τις ανάγκες της ταινίας, Charlize Theron, σε μία τρυφερή, αιχμηρή και συγκινητική κομεντί που αποφεύγει τα κλισέ και τολμά να εξερευνήσει την ωμή πραγματικότητα πίσω από το προσωπείο της μητρότητας.

Το να έχεις ενα παιδί, εκτός απο ευλογία, είναι δύσκολο. Το να έχεις όμως τρία -εκ των οποίων το ενα νεογέννητο- η δυσκολία δεν πολλαπλασιάζεται, απλώς επι τρία. Οι προκλήσεις αυξάνονται στο σημείο του σουρεαλισμού, κάτι που η πολυ καλή σεναριογράφος Diablo Cody και ο σκηνοθέτης Jason Reitman πέτυχαν ακριβώς με το νεο τους πόνημα.

Η Cody αξιοποιεί στο έπακρο την πρόσωπική της εμπειρία (εντάξει οχι ακριβώς), το σενάριο γράφτηκε όταν γέννησε το τρίτο της παιδί, μιλάει με αιχμηρό χιούμορ για την αυταπάρνηση των γονιών, ενω παράλληλα περνάει το μήνυμα και την σημασία της αυτο-φροντίδας: Όταν όλοι βασίζονται σε εσάς για να τους φροντίσετε, πρέπει πρώτα να φροντίσετε τον εαυτό σας. Επίσης: μόνο επειδή έχετε δημιουργήσει ένα άτομο, αυτό δεν σημαίνει ότι πρέπει να εγκαταλείψετε πλήρως το πρόσωπο που ήσασταν.

Ο Reitman απο σκηνοθετικής άποψης, καταγράφει με άψογο τρόπο το τι σημαίνει να είσαι γονιός με ειλικρίνεια (όπως σχεδόν σε όλες του τις ταινίες), ενω η Theron παρ ‘οτι “τσαλακώνεται” (πήρε 25 κιλά για τις ανάγκες του ρόλου), την βρίσκουμε σε μεγάλη φόρμα, σε μια ατρόμητη ερμηνεία, που κλείνει το μάτι στήν Ακαδημία.

3.5/5

 

 

Adrift

Υπόθεση: Σεπτέμβριος 1983. Μετά το χτύπημα του πιο φονικού τυφώνα στην ιστορία του Ειρηνικού ωκεανού, η Τάμι ξυπνά στη μέση της θάλασσας για να βρει τον αρραβωνιαστικό της άσχημα τραυματισμένο και το ιστιοφόρο τους κατεστραμμένο. Δεν υπάρχει κανένας τρόπος να επικοινωνήσει με κάποιον ή να βγει από τον ωκεανό, καθώς το πλησιέστερο λιμάνι είναι 1.500 μίλια μακριά. Με τον χρόνο να την κυνηγά και τις μνήμες του δυστυχήματος να δυναμώνουν, η Τάμι πρέπει να βρει γρήγορα ένα τρόπο για να σώσει τον εαυτό της και τον άνδρα που αγαπά.

Λίγα λόγια για την ταινία: Το Adrift αντλεί από την απίστευτη αληθινή ιστορία, μια ιστορία για την επιμονή, το θάρρος, την ελπίδα, την τραγωδία και, κυρίως, την υπερβατική δύναμη της αγάπης. Η Ashcraft κατέγραψε τις οδυνηρές στιγμές που έζησε επί 41 μέρες στη θάλασσα στο βιβλίο «Red Sky in Mourning: The True Story of a Woman’s Courage and Survival at Sea», το οποίο συνέγραψε μαζί με τη Sashi Gierhart δέκα χρόνια μετά το τρομερό ατύχημα.

Ο Σκανδιναβός Baltasar Kormákur σκηνοθέτης των εξαιρετικών 101 Reykjavik (2000) και The Deep (2012), όπως επίσης και των χολυγουντιανών του ταινιών 2 Guys και το συναρπαστικό Everest θέτει τις βάσεις για μια αγωνιώδης περιπέτεια επιβίωσης, πέφτει όμως στήν παγίδα των συνεχών flashback, απο τον ρομαντισμό του cart postal ζευγαριού μέχρι την ένταση της καταιγίδας (που είναι και το μεγαλύτερο ατού της ταινίας) και καθιστά δύσκολο για τον ίδιο να μας κάνει να αισθανθούμε παγιδευμένοι όσο η Τάμι και ο Ρίτσαρντ βρίσκονται στο σκάφος. Το Adrift παρ’ οτι αναλώνεται στο μεγαλύτερο μέρός του στήν σχέση του ζευγαριού (που παράλληλα λειτουργεί ως την δύναμη ώστε να συνεχίζουν να παλεύουν), σώζεται κυριολεκτικά απο την σεναριακή ανατροπή του φινάλε, σε τέτοιο βαθμό ώστε ο θεατής να μπορέσει να σηκωθεί, ικανοποιημένος, απο το κάθισμά του.

2.5/5 

 

 

Money

Υπόθεση: Οι καιροί είναι δύσκολοι για τον Ντανί και τον Ερίκ, δύο παιδικούς φίλους που δουλεύουν στις αποβάθρες της Χάβρης για να βγάλουν τα προς το ζην. Eνα απόγευμα, η Aλεξ, η αδελφή του Ερίκ, παρακολουθεί τυχαία την παράδοση μιας βαλίτσας γεμάτης χαρτονομίσματα κι αποφασίζει να ακολουθήσει τον άντρα που την παρέλαβε μέχρι το σπίτι του. Η Aλεξ πείθει τον Ερίκ και τον Ντανί πως αυτή η βαλίτσα με τα χρήματα μπορεί να τους αλλάξει τη ζωή, κι έτσι οι τρεις φίλοι παίρνουν την απόφαση να ληστέψουν το σπίτι. Oταν, όμως, φτάνουν εκεί ανακαλύπτουν έναν άντρα που ετοιμάζεται να κρεμαστεί για τον οποίο δε γνωρίζουν τίποτα: ούτε ποιoς, ούτε πόσο σημαντικός είναι. Τότε θα ξεκινήσει ένα αδυσώπητο κυνηγητό που θα μετατρέψει τη νύχτα τους σε κόλαση.

Λίγα για την ταινία: Ο Γεωργιανός Géla Babluani (13 Tzameti) αφηγείται την ιστορία μιας ληστείας αλλιώτικης από τις άλλες. Αν και στις περισσότερες ταινίες, που έχουν ανάλογους τίτλους το θέμα είναι ποιος και αν τελικά θα καταφέρει να πάρει τα λεφτά, εδώ αντιθέτως εξαρχής φαίνεται να ισχύει μάλλον το αντίθετο, αφού τα χαρτονομίσματα που διεκδικούν με απληστία οι ήρωες κουβαλούν μια περίεργη κατάρα. Ο Babluani με αυτό τον τρόπο οδηγεί τον θεατή να καρδιοχτυπά όχι για το ποιος τελικά θα καρπωθεί τον θησαυρό , αλλά ποιος θα τον αρνηθεί, κι έτσι μέσα από μια καταιγιστική περιπέτεια δράσης, που δεν της λείπουν οι συνεχείς ανατροπές κι η ατμόσφαιρα, τελικά περιγράφει με κωμικοτραγικούς όρους πόσο ακριβά πληρώνεται η απληστία.

3/5

 

 

1945

Λίγα λόγια για την ταινία: Κάποια ζεστή ημέρα του Αυγούστου του 1945, κι ενώ οι κάτοικοι ενός μικρού χωριού είναι αφοσιωμένοι στην προετοιμασία για το γάμο του γιου του τοπικού ιερέα, καταφθάνουν στον σταθμό των τρένων δύο Ορθόδοξοι Εβραίοι κουβαλώντας κάποια μυστηριώδη δέματα. Οι χωρικοί τρέμουν στην ιδέα πως πρόκειται για επιζώντες από τα στρατόπεδα συγκέντρωσης που θα διεκδικήσουν τη χαμένη τους περιουσία.

O Ούγγρος Ferenc Török μέσα από ένα ασπρόμαυρο καλαίσθητο ιστορικό δράμα καταπιάνεται με ένα παραγκωνισμένο κεφάλαιο της ευρωπαϊκής Ιστορίας. Μιλώντας με ευαισθησία για ένα παραγνωρισμένο θέμα της ευρωπαϊκής ιστορίας, ο σκηνοθέτης τολμά ν’ ανοίξει το κουτί της Πανδώρας και ν’ αποτυπώσει σ’ αυτό το ασπρόμαυρο πορτρέτο μιας ρημαγμένης γης όλες τις γκρίζες ζώνες που καταπατούν οι άνθρωποι σε καιρό ειρήνης.

2/5

 

 

Knock

Λίγα λόγια την ταινία: Ένας γιατρός και πρώην απατεώνας βρίσκει καταφύγιο σε ένα μικρό επαρχιακό χωριό. Θα ανακαλύψει έκπληκτος όμως ότι όλοι οι κάτοικοί του χαίρουν άκρας υγείας. Ο μόνος τρόπος για να βγάλει κάποια λεφτά είναι να τους πείσει ότι είναι άρρωστοι.

 

 

24 Hours to Live

Υπόθεση: Ο Τράβις, ένας πρώην στρατιώτης των ειδικών δυνάμεων αγωνίζεται να ξεπεράσει τον ξαφνικό θάνατο της γυναίκας και του γιού του. Ένας παλιός του συνάδελφος τον πλησιάζει και του κάνει μια δελεαστική πρόταση με μεγάλο οικονομικό όφελος. Να αναλάβει μια επικίνδυνή αποστολή δολοφονίας για λογαριασμό ενός πανίσχυρου μυστικού οργανισμού. Ο Τράβις θα δεχθεί την πρόταση αλλά λίγο πριν ολοκληρώσει την αποστολή του θα γίνει αντιληπτός με αποτέλεσμα να δεχθεί πυρά από την Ιντερπόλ. Και ενώ νομίζει ότι όλα τελείωσαν ξυπνάει στο τραπέζι μια χειρουργικής αίθουσας.

Λίγα λόγια για την ταινία: Σε μια άλλη εποχή θα ήταν ηδη στα ράφια κάποιου video-club. Σήμερα βρίσκει τον δρόμο για τις αίθουσες και γίνεται μια εντελώς αναμενόμενη, αλλά πολλών οκτανίων, ταινία δράσης, η οποία παρ’ ολα τα λαμπερά της ονόματα, μένει πολύ νωρίς απο “καύσιμα”. Ο Brian Smrz, βετεράνος στάντμαν, σκηνοθέτης εδώ, κοπιάρει επιρροές από John Wick αλλά και Crank και μέσα απο ενα εντελώς αναληθοφανές σενάριο, που η εξέλιξή του δεν θα σε αφήσει και με ανοιχτό το στόμα απο την πρωτοτυπία του, προσπαθεί (αλλά μάταια όμως) να δημιουργήσει σασπένς για να ανεβάσει την αδρεναλίνη και να συγκινήσει. Ο φιλότιμος Ethan Hawke προσπαθεί αλλά μάταια σε έναν ρόλο ο οποίος θα ήταν παιχνιδάκι για τον Liam Neeson.

1.5/5

 

 

ΕΠΑΝΕΚΔΟΣΕΙΣ

The Ladykillers (1955)

Δυσκολα ξεχνας την πανεξυπνη αυτη μαυρη κωμωδια που ειναι η πιο χαρακτηριστικη και διασημη ταινια των στουντιο Ίλινγκ. Οι Μακεντρικ-Ροουζ φτιαχνουν με αρκετη ειρωνεια μια μοναδικη ατμοσφαιρα οπου ολα κυλουν μεσα σε μια τελεια στημενη ψυχροτητα που διακοπτεται απο ιδιοτροπο χιουμορ και απροβλεπτα περιστατικα.

Μια ατμοσφαιρα που συνδυαζεται με ακριβεια με τον αριστουργηματικο καθηγητη Μαρκους του κορυφαιου Άλεκ Γκινες που αποδεικνυει για μια ακομη φορα οτι ειναι εκ των καλυτερων ηθοποιων του 20ου αιωνα και την θαυμασια γιαγια Κατι Τζονσον που δινει ρεστα ερμηνευοντας εκπληκτικα την αφελεια.

Συνοδοιποροι του Γκινες στην καταστρεπτικη πορεια του μη υπολογισμου της ανθρωπινης συμπεριφορας οι μοναδικοι Πιτερ Σελερς (εκπληκτικος εδω σε εναν απο τους πρωτους του κινηματογραφικους ρολους), Χερμπερτ Λομ (η προσωποποιηση της ψυχροτητας), Σεσιλ Παρκερ (ενας απο τους καλυτερους δευτεραγωνιστες του βρετανικου σινεμα) και Ντειβιντ Γουορνερ (ως αδεξιος γοριλας).

Υποψηφιότητα Όσκαρ Καλύτερου Σεναρίου
Βραβεία BAFTA Σεναρίου και Καλύτερου Α Ανδρικού Ρόλου

 

He walked by night (1948)

Η δολοφονία ενός αστυνομικού και οι προσπάθειες του αστυνομικού σώματος του Λος Άντζελες να συλλάβει τον δολοφόνο του.
Ένα αγωνιώδες, κλειστοφοβικό φιλμ-νουάρ, βασισμένο σε πραγματική ιστορία, που εκτυλίσσεται γύρω από τη δολοφονία ενός αστυνομικού και τις προσπάθειες του Σώματος του Λος Άντζελες να συλλάβει τον ψυχρό, αδίστακτο και πανέξυπνο δολοφόνο του. Εκείνος όμως δεν αφήνει ίχνη, ντροπιάζοντας τους ντετέκτιβς με την ικανότητά του να μένει αφανής.

Οι Βέρκερ και Μαν ακολουθούν ένα ύφος ημιντοκουμαντερίστικο που συνδυάζεται με voice over αφήγηση της ιστορίας, μια επιλογή που εντείνει την αγωνία του θεατή. Το ανεξιχνίαστο έγκλημα, σε συνδυασμό με την καλά δομημένη αστυνομική ιστορία, δημιουργεί ένα λαβυρινθώδες αριστούργημα που κόβει την ανάσα.

Ο Ρίτσαρντ Μπέιζχαρτ ερμηνεύει το ρόλο του καταζητούμενου, πετυχαίνοντας μια ευφυή ερμηνεία ως σκοτεινός, χαρισματικός κοινωνιοπαθής. Αποκορύφωμα μαεστρίας η τελευταία -διάσημη- σκηνή ενός εντυπωσιακού ανθρωποκυνηγητoύ στο υπόγειο δίκτυο υπoνόμων του Λος Άντζελες.

 

Πηγή: newsmag.gr